Kerstfeest of het Einde

Als je met je bedrijf een kerstfeest wilt gaan organiseren, zijn er wel een aantal aandachtspunten van groot belang. Erik, van De Artiesten, komt dit jaar met dit vervroegde kerstcadeau. Lees vooral verder!

Ga je het kerstfeest zodanig neerzetten dat het ook een echt traditioneel kerstfeest wordt dat je in alle stoute dromen niet durft te verwachten van zo een themafeestÔÇŽ..? Dan zou ik, als de keuze valt op dit thema, dit kerstfeest dan ook in alle hevigheid en heftigheid en dus ook ver over de top, gaan organiseren en daarmee ook aan alle kerst verwachtingen voldoen van mega echte boom tot volop glitter en van overal de groen/rood kleurstelling tot de grootse over de top kerst attributen toevoegen.

Maar het kan misschien ook anders en dat je het thema ‘Kerst’ iets losser en ook veel breder oppakt. Dan geeft het kerstfeest aan de organisatie veel meer kansen om buiten de kerstlijntjes meer dan alleen groen en rood te kleuren. Pak het thema dan op als een eindejaarsfeest (inclusief kerst) en geef jezelf als organisatie de vrijheid om ook in entertainment veel ruimer uit te kunnen pakken.

Vaak zijn ook nog eens de data van locaties rond kerst al vele maanden tevoren geboekt. Geef jezelf als organisatie dan ook de ruimte en dus ook financieel, veel creatiever in aankleding, food, drinks en entertainment te scoren bij je collega’s. Dat kan dus ook nog wel in januari en is de kans op een grotere opkomst, je kan ook zeggen kleinere no-show, veel lucratiever. Je investeert niet voor niets in je personeel met een feest dus dan liefst zo veel mogelijk medewerkers.

Tevens is het in het huidige multiculti Nederland ook fijn om ruimer te denken en je niet alleen op de kerst vast te pinnen. In het eindejaarsthema kan je dan ook helemaal los gaan in goud, zilver, lichtjes, glitters en ga zo maar door. En natuurlijk mag je nog steeds een enorme nep kerstboom op zijn kop aan het plafond ophangen… ­čśë

Erik van Wilsum – 25 november 2019